Power BI

  1. Wizualizacja danych, wykorzystanie danych do formułowania wniosków i analiz z wykorzystaniem Power BI
  2. Wprowadzenie do programu Power BI Desktop
    1. Główne zastosowania i omówienie interfejsu użytkownika
    2. Raport, karta i wizualizacja – główne składniki programu
  3. Pierwszy model Power BI
    1. Praca z gotowym modelem danych – jedna tabela z danymi
    2. Podstawowe wizualizacje – łączenie elementu wizualnego z danymi
    3. Typy danych, konwersja i dostosowanie ustawień regionalnych
    4. Wykres liniowy, słupkowy i punktowy. Dostosowanie elementów wizualizacji
    5. Karta, tabela – formatowanie obiektów
    6. Wizualizacje oparte o dane geograficzne – mapa i kartogram
    7. Filtr wizualizacji, karty i raportu
  4. Praca z modelem opartym na wielu tabelach
    1. Tabele, relacje i model danych w analizie
    2. Automatyczne i manualne łączenie tabel z użyciem relacji
    3. Optymalizacja i modyfikacja danych przyłączonych do modelu
  5. Tworzenie kolumn obliczeniowych
  6. Wstęp do modelowania i łączenia danych
    1. Model danych Power Query dla Power BI Desktop
    2. Rodzaje źródeł danych dla Power Query
    3. Dane z arkusza kalkulacyjnego jako źródła danych dla wizualizacji
    4. Łączenie niestandardowych źródeł danych + CSV + Strony WWW z całego folderu
  7. Wprowadzenie do języka M i tworzenie modelu danych
  8. Kolumny obliczeniowe, warunkowe i wyrażenia tabelaryczne (DAX)
  9. Udostępnianie raportów Power BI Desktop
  10. Wyprowadzenie danych wizualizacji do pliku CSV
  11. Eksport raportu do formatu PDF
  12. DAX a język M