Ramowy program szkolenia Microsoft Project – poziom podstawowy
- Ustawienia wstępne – założenia projektu
- Tworzenie nowego projektu –określenie właściwości projektu i daty rozpoczęcia
- Zmiana ustawień domyślnych w projekcie
- Kalendarz projektu – zmiany ustawień w kalendarzu, ustawienia globalne dla Microsoft Project, ustawienia dla harmonogramu bieżącego – definiowanie dni i godzin pracy
- Określenie zadań i relacji pomiędzy nimi
- Wprowadzenie i organizacja zadań – zadania sumaryczne, zadania podrzędne, kontrolne, cykliczne
- Czas trwania zadań – różne definicje czasowe i ich znaczenie dla harmonogramu
- Definiowanie relacji między zadaniami – rodzaje relacji, znaczenie relacji dla terminu realizacji czynności
- Uzupełnienie relacji czasem wyprzedzenia i zwłoki
- Korzystanie ze skali czasu na wykresie Gantta – zmiana skali czasu,
- Ścieżka krytyczna projektu
- Znaczenie ścieżki krytycznej w metodologii zarządzania projektami, rozpoznanie ścieżki krytycznej, zadania na ścieżce ich charakterystyka i rezerwy czasowe
- Czas trwania projektu a ścieżka krytyczna
- Skracanie ścieżki krytycznej
- Zasoby projektu
- Definiowanie zasobów projektu, grupowanie zasobów
- Rodzaje zasobów: materiał i praca
- Dostępność zasobów w projekcie
- Koszty zasobów, zmiana kosztów w czasie
- Przypisywanie zasobów do zadań
- Zadania a zasoby
- Przypisywanie kilku zasobów do zadania
- Definiowanie pracy zasobów – kalendarze pracy zasobów, definiowanie i budowa kalendarzy specyficznych, przypisywanie kalendarzy do zasobów,
- Kalendarze zadań
- Budżet projektu
- Tworzenie
- Koszty stałe i zmienne
- REALIZACJA – Śledzenie i analiza postępu prac w projekcie
- Plan bazowy projektu
- Zapisanie projektu z planem bazowym
- Obserwacja odchyleń od planu bazowego
- Śledzenie wykonania zadań
- Zadania wykonane zgodnie z planem i zadanie niezrealizowane – przesunięcie zadań na najwcześniejsze możliwe terminy realizacji
- Wprowadzanie rzeczywistych dat rozpoczęcia i zakończenia zadań
- Wpływ zmian w bieżącej realizacji na zadania planowane w przyszłości
- Procent realizacji zadania
- Raportowanie stanu zaawansowania prac
- Rzeczywiste koszty realizacji
- Terminy ostateczne i ich znaczenie
- Realizacja budżetu
- Koszty rzeczywiście poniesione i pozostałe do poniesienia
- Zadania i zasoby, które przekroczyły budżet
- Raportowanie projektu
- Czytanie informacji o zadaniach, zasobach, kosztach, kalendarzach – korzystanie z widoków, filtrów, grupowania i sortowania
15 godziny lekcyjnych – Cena 650 złotych os.