MS Excel - analiza, przetwarzanie i wizualizacja
CZAS TRWANIA:
3 DNI – 24 GODZIN LEKCYJNYCH
KOSZT SZKOLENIA:
- szkolenie on – line – 1800 netto / dzień (do 8 osób)
- szkolenie w naszej siedzibie – 2400 netto / dzień (do 6 osób)
- szkolenie u klienta – 2400 netto / dzień (do 8 osób) – plus dojazd (bez dowozu komputerów)
Opis szkolenia
Kurs przeznaczony jest dla osób wykonujących analizy danych, tworzących zestawienia i raporty zbiorcze z wykorzystaniem danych pochodzących z różnych źródeł lub przetwarzanych bezpośrednio w arkuszu, chcących zwizualizować swoje dane. Szkolenie daje możliwość połączenia kilku narzędzi w stopniu, które pozwoli wykonać podstawowe wizualizacje i zestawienia.
Korzyści z udziału w szkoleniu
Import danych z różnych źródeł
Tworzenie zestawień i wizualizacji danych pochodzących z wielu miejsc
Zautomatyzowanie pracy
Ramowy program szkolenia
- Szkolenia – Ogólne informacje o pracy z danymi – prawidłowość, korekta, szybkie wprowadzanie
- Skróty klawiszowe ułatwiające poruszanie się po arkuszu i automatyczne zaznaczanie
- Formatowanie komórek (zwykłe, niestandardowe, warunkowe)
- Prawidłowość wprowadzonych danych i narzędzia korektorskie
- Praca z dużymi tabelami
- Blokowanie komórek
- Grupowanie
- Podział
- Inteligentne kopiowanie
- Przydatne Funkcje tekstowe i Narzędzia do obróbki tekstu (Podział, Łączenie)
- Kopiowanie wyników pomiędzy arkuszami
- Funkcje z zakresu funkcji jeżeli
- Dodawanie własnego menu
- Praca z gotowymi danymi
- Funkcja wyszukaj.pionowo oraz INDEKS i PODAJ POZYCJE
- Zagnieżdżanie funkcji i połączenia z narzędziami Excel
- Sprawdzanie poprawności
- Różne rodzaje ograniczeń
- Korzystanie z listy z innego arkusza
- Narzędzia baz danych
- Tabele przestawne
- Suma częściowa
- Filtry
- Sumy częściowe
- Praca z dodatkami Excela
- Power Pivot
- Importowanie
- Filtrowanie danych oraz zmienianie nazw kolumn i tabel podczas importowania. Połączenie Power Pivot działa razem z Power Query
- Tworzenie Formuł przy z użyciem języka DAX
- Tworzenie relacji między tabelami
- Miary
- Power Query
- Wprowadzenie – Power Query
- Edytor
- Import
- z pliku tekstowego
- z xls – Power Query
- z Folderu
- z tabel
- Właściwości połączenia, odświeżanie
- Operacje na kolumnach
- Tworzenie nowych kolumn
- Podział kolumn, wierszy
- Dane
- Duże liczby
- Duplikaty
- Daty
- Porządkowanie danych
- Połączenie Power Pivot i Power Query – najlepsze funkcjonalności
- Power BI
- Wprowadzenie do programu Power BI Desktop
- Główne zastosowania i omówienie interfejsu użytkownika
- Raport, karta i wizualizacja – główne składniki programu
- Pierwszy model Power BI
- Praca z gotowym modelem danych – jedna tabela z danymi
- Podstawowe wizualizacje – łączenie elementu wizualnego z danymi
- Typy danych, konwersja i dostosowanie ustawień regionalnych
- Wykres liniowy, słupkowy i punktowy. Dostosowanie elementów wizualizacji
- Karta, tabela – formatowanie obiektów
- Wizualizacje oparte o dane geograficzne – mapa i kartogram
- Filtr wizualizacji, karty i raportu
- Wprowadzenie do programu Power BI Desktop
- Power Pivot