MS Excel - analiza, przetwarzanie i wizualizacja

   CZAS TRWANIA: 

   3 DNI – 24 GODZIN LEKCYJNYCH

   KOSZT SZKOLENIA: 

  • szkolenie on – line – 1800 netto / dzień (do 8 osób)
  • szkolenie w naszej siedzibie – 2400 netto / dzień (do 6 osób)
  • szkolenie u klienta – 2400 netto / dzień (do 8 osób) – plus dojazd (bez dowozu komputerów)

Opis szkolenia

Kurs przeznaczony jest dla osób wykonujących analizy danych, tworzących zestawienia i raporty zbiorcze z wykorzystaniem danych pochodzących z różnych źródeł lub przetwarzanych bezpośrednio w arkuszu, chcących zwizualizować swoje dane. Szkolenie daje możliwość połączenia kilku narzędzi w stopniu, które pozwoli wykonać podstawowe wizualizacje i zestawienia.

 

Korzyści z udziału w szkoleniu

 
  • Import danych z różnych źródeł

  • Tworzenie zestawień i wizualizacji danych pochodzących z wielu miejsc

  • Zautomatyzowanie pracy

Ramowy program szkolenia

  • Szkolenia – Ogólne informacje o pracy z danymi – prawidłowość, korekta, szybkie wprowadzanie
    1. Skróty klawiszowe ułatwiające poruszanie się po arkuszu i automatyczne zaznaczanie
    2. Formatowanie komórek (zwykłe, niestandardowe, warunkowe)
    3. Prawidłowość wprowadzonych danych i narzędzia korektorskie
    4. Praca z dużymi tabelami
      • Blokowanie komórek
      • Grupowanie
      • Podział
    5. Inteligentne kopiowanie
    6. Przydatne Funkcje tekstowe i Narzędzia do obróbki tekstu (Podział, Łączenie)
    7. Kopiowanie wyników pomiędzy arkuszami
    8. Funkcje z zakresu funkcji jeżeli
    9. Dodawanie własnego menu
  • Praca z gotowymi danymi
    1. Funkcja wyszukaj.pionowo oraz INDEKS i PODAJ POZYCJE
    2. Zagnieżdżanie funkcji i połączenia z narzędziami Excel
    3. Sprawdzanie poprawności
      • Różne rodzaje ograniczeń
      • Korzystanie z listy z innego arkusza
    4. Narzędzia baz danych
      • Tabele przestawne
      • Suma częściowa
      • Filtry
  1. Sumy częściowe
  • Praca z dodatkami Excela
    1. Power Pivot
      • Importowanie
      • Filtrowanie danych oraz zmienianie nazw kolumn i tabel podczas importowania. Połączenie Power Pivot działa razem z Power Query
      • Tworzenie Formuł przy z użyciem języka DAX
      • Tworzenie relacji między tabelami
      • Miary
    2. Power Query
    3. Wprowadzenie – Power Query
    4. Edytor
    5. Import
      • z pliku tekstowego
      • z xls – Power Query
      • z Folderu
      • z tabel
    6. Właściwości połączenia, odświeżanie
    7. Operacje na kolumnach
      • Tworzenie nowych kolumn
      • Podział kolumn, wierszy
    8. Dane
      • Duże liczby
      • Duplikaty
      • Daty
      • Porządkowanie danych
    9. Połączenie Power Pivot i Power Query – najlepsze funkcjonalności
    10. Power BI
      • Wprowadzenie do programu Power BI Desktop
        • Główne zastosowania i omówienie interfejsu użytkownika
        • Raport, karta i wizualizacja – główne składniki programu
      • Pierwszy model Power BI
        • Praca z gotowym modelem danych – jedna tabela z danymi
        • Podstawowe wizualizacje – łączenie elementu wizualnego z danymi
        • Typy danych, konwersja i dostosowanie ustawień regionalnych
        • Wykres liniowy, słupkowy i punktowy. Dostosowanie elementów wizualizacji
        • Karta, tabela – formatowanie obiektów
        • Wizualizacje oparte o dane geograficzne – mapa i kartogram
        • Filtr wizualizacji, karty i raportu